High dynanic range

Tänkte visa vad man kan göra med HDR. Genom att kombinera flera exponeringar kan man ta fram detaljer i ljusa och mörka partier som man ej kan få fram med bara en enda exponering
Var ute i gamla stan med stativet för att göra HDR-bilder. Gillar att göra HDR bilder med mitt 8 mm objektiv. Jag tar antingen 3 eller fem exponeringar som jag sen sätter ihop i datorn
Dessa bilder tog jag i gamla stan.
Denna bild är en interiör från Wayne´s coffe i Liljeholmen
Bild från t-centralen i Stockholm. Jag la kameran på ett staket och gjorde tre exponeringar
Uppsala domkyrka
Tre exponeringar i ljuset av vår julgran

Kommentarer
Postat av: Kusin Anna

Fina bilder Olle!

2010-12-28 @ 23:46:34
Postat av: Esbjörn

Bra val av objekt!

2011-02-02 @ 17:35:05
URL: http://halsingelatar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0